نگهداری از محصولات چرمی

charmilux.com

چرم یا پوست یک محصول با الیاف طبیعی و تجدید پذیر و دوست با طبیعت است که از طریق خشک‌کردن، دباغی کردن و برنزه کردن و سایر روش‌های مرسوم برای عمل‌آوری پوست حیوانات به وجود می‌آید. محصولات چرمی هم دوام و پایداری طبیعی بسیار بالایی دارند و هم اینکه ازنظر تطبیق‌پذیری با طبیعت و انسان بسیار ترجیح داده می‌شوند. انواع بسیار گوناگونی از چرم با انواع مختلفی از پوست‌های حیوانات وجود دارد که غالباً با توجه به ماهیت پوست حیوانات مورد کاربری در تولید قرار می‌گیرد و روش‌هایی که در طول دوره دباغی و خشک‌کردن و برنزه کردن و نیز هر نوع دیگری از روش‌های متداول تولید چرم بکار گرفته می‌شوند. در اینجا لازم است بدانید که هر نوع خاصی از چرم مناسب‌ترین کاربرد خود را برای تولید محصولی خاص دارد.

این نکات را باید بدانیم که برای نگهداری از محصولات چرمی باید به خوبی از آنها مراقبت و نگهداری کنید. محصولات چرمی اگر به خوبی مراقبت شوند و به‌طور مداوم پاک‌سازی و نظافت‌های سطحی و ملایم شوند به‌راحتی نگهداری و تمیز می‌مانند. هنگامی‌که شما به دنبال کیف و کفش یا پوشاک چرم هستید، باید از اینکه از هرگونه مواد اسیدی یا جوهری یا شیمیایی و مواد ساینده دیگر که ممکن است در تماس با محصول چرمی شماست، استفاده نمی‌کنید، مطمئن شوید.
زمانی که احساس می‌کنید وقت آن فرا رسیده است که لازم است محصول چرمی خود را پاک و تمیز کنید، استفاده از یک حوله نخی خشک و نرم توصیه می‌شود. هنگامی‌که بر روی محصول چرمی شما هر نوعی از مایعات بر روی آن ریخته می‌شود باید سریعاً آن را با یک پارچه خشک و تمیز و نرم پاک کنید و تا جایی که می‌توانید رطوبت روی چرم را به‌صورت ضربه‌ای با پارچه جذب کنید تا به چرم شما نفوذ نکند. چرم اگر از نوع فنیش شده باشد که روی رخ چرم مواد خاصی زده باشند ممکن است خیلی جذب‌کننده نباشد ولی اگر آر نوع بدون فنیش باشد ممکن است که آب و مایعات را به خود جذب کند. چرم به‌عنوان یک ویژگی کلی بسیار متخلخل است و هیچ مایعی را جذب نمی‌کند.

Luxury Leather Iran وب‌سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×